会員規約

Hyodo Katsumi official fan club 「winsea」会員規約

第1条(本規約及びその変更)

  1.  本「Hyodo Katsumi official fan club「winsea」会員規約」(以下「本規約」といいます。)は、株式会社アミューズ(以下「当社」といいます。)が兵頭 功海(以下「本アーティスト」といいます。)のアーティスト活動を応援するために提供するオフィシャルファンクラブ「winsea」(以下「当会」といいます。また、当会に関し提供されるサービスを、以下「本サービス」といいます。)への入会を申し込んだ方(以下、当会への入会を当社が承諾した方を「会員」といい、入会を申し込んだものの当社が入会を承諾する前の方及び当社が入会を承諾しない方を「入会申込者」といいます。会員及び入会申込者を総称して、以下「会員等」といいます。)に適用されます。
  2. 本サービスは民法第548条の2第1項に定める「定型取引」に該当し、また、本規約は同項に定める「定型約款」に該当します。
  3. 当社は、民法第548条の4の規定により、(1)本規約を変更する旨、(2)変更後の本規約の内容及び(3)変更の効力発生時期を本サービスのオフィシャルウェブサイト(以下「本サイト」といいます。)その他当社が判断する方法(以下、総称して「本サイト等」といいます。)で表示して周知することにより、予告なく本規約を変更することができます。ただし、変更が会員等に重大な悪影響を与える場合には、事前に相当な期間をおいて周知します。

第2条(入会及び本サービスの利用)

  1. 入会申込者は、入会を申し込んだ時点で、本規約に承諾したものとして扱われます。
  2. 会員等は、当社が制定する「 プライバシーポリシー 」に同意したものとして扱われます。
  3. 本サービスは、当社が制定する「 A!-IDサービス利用規約 」に基づき登録した電子メールアドレス(以下「A!-ID」といいます。)を当社所定の方法により登録しなければ、利用することはできません。なお、A!-IDの登録手数料は無料です。
  4. 当社は、入会申込者が以下の各号に該当する場合には入会を承諾せず、又は、当社が本サービスの利用を承諾し、入会申込者を会員として扱った後であってもかかる承諾を取り消す権利を留保します。
    (1) 入会申込者/会員が、会員としての資格(以下「会員資格」といいます。)、本サービスを利用する権利、本アーティストが出演する公演やイベント(以下、総称して「公演等」といいます。)のチケット、グッズ、会員としての特典(以下「会員特典」といいます。)その他の便益により得られた権利(一般販売に先行して販売される公演等のチケットに申し込む権利(以下「先行申込権」といいます。)や観覧応募権を含みます。)を第三者に対し譲渡もしくは転売すること又はそれらを譲り受けることを目的として申し込んだ場合又はその疑いが認められる場合(同一住所で複数の申込みをした場合には本号に該当するものとして扱われる場合がありますが、この場合に限りません。)
    (2) 入会申込者/会員の住所が法人の営業所又はその他の団体の住所である場合
    (3) 入会申込者/会員が暴力団、暴力団関係企業・団体その他の反社会的組織に所属する場合及び暴力団員又はこれらと密接な関係を有する者と関係していると合理的に判断される場合
    (4) 入会申込者/会員が実在しない場合又は実在が疑われる場合
    (5) 入会申込者/会員が過去に本規約又は当社が定める他の規約の違反等により、当社が運営する他のファンクラブへの入会が取り消されたことがある場合又は退会処分されたことがある場合
    (6) 申込みの内容に、虚偽の記載、誤記又は記入漏れがある場合
    (7) 入会申込者/会員が日本政府もしくは外国政府が経済制裁の対象として指定する者又は日本政府もしくは外国政府が経済制裁の対象として指定する国もしくは地域の居住者に該当し又はこれらの者と密接な関係を有する者であると合理的に判断される場合
    (8) その他、当社が不適当であると判断する場合
  5. 会員資格は、1名の会員につき、1つの会員番号のみ登録することができ、同一名義、他人名義又は虚偽名義を利用しての複数の会員資格の登録はできません。
  6. 会員等は、本サービスの利用にあたり、会員等の所在地その他の条件による制限のため、本サービスの全部又は一部を利用することができない場合があることを予め承諾したものとして扱われます。会員等は本サービスの全部又は一部を利用することができないことを理由に入会の申込みを撤回することはできません。
  7. 会員等は、登録したA!-ID、パスワード、その他本サービスの利用のために登録した情報(以下、総称して「登録情報等」といいます。)、会員資格並びに会員資格及び本規約に基づく一切の権利を、自らのためにのみ利用することができ、これらを第三者のために利用すること、第三者に対し、有償であるか無償であるかを問わず、譲渡したり、担保に供したり、利用させたり、相続させたりすることはできません。また、会員等は、登録情報等を確認するための資料の提出を当社から求められた場合には、当社の定める期間内にこれに応じなければなりません。
  8. 入会申込者は、入会にあたり、また、会員は、本サービスの利用にあたり、本サイト上に表示される所定の手続に従い、会費として、月額550円(税込) (以下「月額利用料」といいます。)、並びに、会員が会員特典として公演等のチケットを購入する場合など本サイト上に明示された月額利用料以外の支払いを要する任意の有料サービスの提供を受ける場合にはその購入代金、(支払いを要する場合には)当社が定める送料、各種手数料及びそれらに適用がある消費税相当額(以下、総称して合計した金額を「代金等」といいます。また、月額利用料と代金等を総称して、以下「月額利用料等」といいます。)を一括して支払わなければなりません。また、会員等は、別途発生する通信料を含む一切の費用を負担しなければなりません。
  9. 会員資格の有効期限は、入会申込日にかかわらず、入会申込日が属する月の末日までとします(すなわち、入会申込日によっては、また、会員資格の終了日によっては、1ヶ月未満の期間について、「月額」である550円(税込)の月額利用料が発生することになりますが、これについて会員等は異議を述べることはできません。)。ただし、会員等が支払方法としてキャリア決済を指定した場合には、会員資格の有効期限は入会申込日から1カ月後までとなるときがあり、会員等はキャリアの定め及び本サイト上に表示される有効期限を自らの責任及び負担において確認したものとして扱われます。なお、会員等は、本サイト上に表示される支払方法から月額利用料等の支払方法を指定することができます。
  10. 入会申込者は、入会を申し込む場合には、以下の第1号の手続を行わなければなりません。また、会員が会員資格を継続又は終了する場合については、以下の第2号をご確認ください。なお、会員は、会員資格の継続又は終了の場合において、当社所定の方法により支払方法の変更手続又は会員資格の継続もしくは退会手続を変更しなければ、クレジットカード会社又はキャリア決済にかかる回収代行会社等の第三者から月額利用料を二重に請求されることがあることについて承諾したものとして扱われます。
    (1) 入会を申し込む場合において、本サイト上に表示される手続に従って手続を完了すること。この場合には、かかる手続が完了した時点で月額利用料を当社所定の方法により支払うべき入会申込者の義務が確定し、これ以降に入会申込みの取消しはできず、また、これ以降に利用申込みの撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。
    (2) 会員資格の有効期限が満了する日までに本サイト上において当社所定の方法により退会手続を行わなかった場合には、会員資格は自動的に継続され、月額利用料を当社所定の方法により支払うべき義務が確定し、これ以降に会員資格継続の取消しはできず、また、これ以降に会員資格継続の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。
  11. 前項に基づき、会員等は、月額利用料を支払うべき義務が確定した後、当社所定の期日までにこれを支払わなければならず、その支払いが当社所定の方法によりなされなかった場合には、会員資格は得られず又継続されません。
  12. 会員等が当社に支払った月額利用料等は、当社の故意又は重過失により法令に基づき返還の責めを負う場合を除き、返還されません。
  13. 会員等が重複して入会又は会員資格の継続を申し込んだ場合であっても、支払われた月額利用料等は、返還されません。
  14. 会員等は、本サイト上で明示する会員特典を受けることができます。また、会員等は、パソコン又はスマートフォン等インターネットを利用できる環境(以下「ネット環境」といいます。)を準備しなければ、会員特典の一部を受けられない場合など本サービスの利用ができない場合があります。
  15. 当社は、会員等に対し、送付物、電子メール及び本サイト等により、必要な情報を表示して周知します。当社は、会員等がネット環境を利用しないことによって、会員特典を受けられない場合又は情報伝達の遅れ等の不都合が生じた場合であっても、一切の責任を負いません。
  16. 公演等のチケットの会員先行受付(もしあれば)は、会場や公演等の内容によって抽選販売になるなどの申込みに条件・制限がある場合があり、公演等のチケットを購入できないことがあること、また、良席をお約束するものではないこと及びすべての公演等が会員先行申込権の対象となるものではないことを会員は承諾したものとして扱われます。
  17. 公演等の会場で当社・当社関係者等(第4条第9号に定義します。)が、会員等に対し本人確認書類等の提示を求めることがあります。会員等がこれに応じない場合又は本人確認書類を提示することができない場合や、会員資格を確認することができない場合又は登録情報等の名義と本人確認書類が異なる場合には、入場をお断りし又は退場していただく場合があります。この場合、会員等は代金等の払戻しやその他の損害(交通費及び宿泊費等の損害又損失の補償を含みます。)の賠償を請求することはできません。
  18. 会員等が本サービスの利用(月額利用料等の支払いを含みます。)に関し第三者(クレジットカード会社及び回収代行会社を含みます。)との間で別途締結した契約がある場合にはその規定に従い、当社は一切の責任を負いません。
  19. 入会申込者が未成年者である場合には、入会を申し込むにあたり、親権者、後見人その他の利益保護者(以下「親権者等」といいます。)の同意を得なければならず、申込みをした時点で、当該入会申込者に適用がある法律に基づく親権者等の同意を得たものとして扱われます。この場合、かかる親権者等は、申込みをした時点で、本規約の内容及び本サービスの利用を同意したものとして扱われます。

第3条(会員の義務)

  1. 会員は、会員の氏名、登録情報等に変更が生じた場合、速やかに当社の指定する本サイト上における変更手続を行わなければなりません。なお、「生年月日」及び「氏名(苗字を除きます。)」の変更は理由を問わず一切お受けできません。会員が登録情報等の変更を怠った結果、当社からの通知等が会員に到達しなかった場合、又は、会員特典、その他本サービスを受ける機会を喪失する等の不利益が生じた場合であっても、当社は一切の責任を負いません。当社への連絡は、本規約に指定する連絡先に対して行わなければなりません。
  2. 会員特典の付与(送付物がある場合にはその引渡しを含みます。)に関する所定の期限を過ぎた後の入会申込者又は会員からの手続又は支払いの遅れについては、当社は一切の責任を負いません。
  3. 会員等は登録情報等を自らの責任及び負担により管理及び利用しなければなりません。なお、登録情報等を用いた本サービスの利用は、当該登録情報等を登録したとされる会員等による本サービスの利用として扱われます。会員等による登録情報等の管理及び利用に関し、当社は一切の責任を負いません。
  4. 登録情報等が第三者に利用されたことにより会員等が被る損害については、会員の故意又は過失の有無にかかわらず、当社は一切の責任を負いません。
  5. 会員等が本サービスを利用することができない状態が生じた場合(当社の故意又は重過失により利用ができない場合を除きます。)であっても、これにより会員等の当社に対する月額利用料等の金銭の支払義務を免除するものではありません。


第4条(禁止行為)

会員等は、本サービスの利用にあたり、また、本サービスの利用終了後であっても、以下の各号に該当する行為又は該当するおそれのある行為を行ってはなりません。

(1) 有償であるか無償であるかを問わず、登録情報等、会員資格、本サービスを利用する権利、公演等のチケット、グッズ、会員特典その他の便益により得られた権利(チケット先行申込権や観覧応募権を含みます。)をオークションに出品し、チケットショップなどの二次流通市場その他の場(SNS及びインターネット上のものを含みます。)で第三者に転売、譲渡、貸与し、もしくは質権その他の担保権を設定する行為及びそれらを買い受け、譲り受け、借り受け、もしくは質権その他の担保権の設定を受ける行為
(2) 登録情報等の売買・譲渡、架空名義の使用、不正に名義を変更する行為
(3) 有償であるか無償であるかを問わず、また手段を問わず、不特定又は多数の者に本サービスを利用させる行為
(4)有償であるか無償であるかを問わず、また手段を問わず、他人をして登録情報等を開示もしくは提供させ又は他人に対しこれを開示もしくは提供する行為
(5) 第三者の登録情報等を利用して自ら本サービスを利用する行為
(6) 不特定又は多数の者に対するものであるかにかかわらず、営利目的で本サービスを他人に利用させる行為
(7) 本サービスを利用してなされるあらゆる営業行為及びこれに準ずる行為並びに政治、宗教に関する行為
(8) 当会、本サービス及び本サイトに関する特許権、実用新案権、著作権、商標権もしくはその他の一切の権利の表示、デジタル・ライツ・マネジメント(DRM)、コンテンツ保護のためのあらゆる手段又はアクセス制御のためのあらゆる手段(ジオフィルタリング・メカニズムを含みます。)を削除、変更、迂回、無効化、妨害又は回避する行為
(9) 本アーティストに関する著作、会員特典その他の便益、本サービスを通じて入手した、文章、音声、イラスト、画像、映像、コンテンツなどのすべてのデータの無断複製、無断転載、無断再配布などの当会に無断で利用することにより、当社、本アーティスト、当社の関係会社及びそれらの取引先(以下、総称して「当社・当社関係者等」といいます。)の権利を侵害する行為
(10) 本サービス及び本サイトに関し、コピー、ダウンロード、ストリームキャプチャ、複製、複写、アーカイブ保管、配信、公衆送信可能化、アップロード、公開、変更、改変、翻訳、放映、表示、販売、送信もしくは再送信することにより著作権その他の一切の権利を侵害する行為
(11) 当社・当社関係者等の特許権、実用新案権、著作権、商標権、パブリシティ権、肖像権、プライバシー、名誉、信用及びその他一切の権利もしくは法律上保護される利益を侵害又は毀損する行為及び法令に違反する行為
(12) 本サービス及び本サイトをハードウェアやソフトウェアに違法又は不正に取り込んだり又はかかるハードウェアもしくはソフトウェアによって本サイトにおいて配信されるコンテンツをストリーム配信もしくは再送信したりすること並びにフレーム又はインラインリンクすることによってこれらの利用を可能にする行為
(13) 当社・当社関係者等のネットワーク又はサーバーに不正にアクセスし、不当もしくは過大な負担をかける行為又はその他これに類する行為及びコンピューターウイルスや有害なプログラムを当社・当社関係者等のネットワークもしくはサーバー又は本サイトに侵入させる行為
(14) 当社・当社関係者等に対する名誉・信用を毀損する言動をし、また、当社・当社関係者等に対し、性的、わいせつ的、暴力的、侮辱的もしくは差別的な言動により不快の念を抱かせる行為又は公序良俗に反する行為
(15) 本アーティストに対するつきまとい、本アーティストに対し連絡や面会を要求する行為又は当社・当社関係者等に対し本アーティストへの連絡や本アーティストとの面会を申し入れる行為
(16) 当社・当社関係者等に対し不必要な問い合わせや要求を多数回にわたって繰り返す行為、その他本サービスの提供など当社・当社関係者等の事業や運営を妨げる行為
(17) 本規約その他の当社が定める規約・注意事項等に違反する行為
(18) その他、当社が不適切であると判断する行為

第5条(本規約等に反する行為に対する措置)
当社は、本規約、当社が定める他の規約に違反し又は当社が不適当であると判断する行為を利用申込者及び会員が行った場合には、事前の通知をすることなく、かつ、いかなる責任も負うことなく、いつでも本サービスの利用を終了もしくは制限し、本サービスの利用を取り消す又は会員資格を終了させる権利を留保します。

第6条(会員資格の終了)
  1. 当社は、会員が以下の各号のいずれかに該当する又は当社が該当すると判断した場合、会員資格を終了させることができます。
    (1)会員が第2条第11項に該当する場合(この場合、自動的に退会扱いとなります。)
    (2)会員の登録情報等に虚偽の事実が認められた場合
    (3)過去に強制的に当社が提供するサービスを退会させられたことが判明した場合
    (4)会員が前条の禁止行為を行った場合、その他本規約等の違反行為をした場合
    (5)その他当社が適当であると判断した場合
  2. 会員は、当社所定の手続により当会を退会することができます。会員は、当社所定の手続を完了した時点で、会員資格が終了します。
  3. 会員資格が終了した場合、当社の故意又は重過失により法令に基づき返還の責めを負う場合を除き、支払済みの月額利用料等は会員に対し返還されません。

第7条(本サービス内容の変更)

当社は、会員特典その他本サービスの内容を予告なく変更することがあります。ただし、変更が会員等に重大な悪影響を与える場合には、事前に相当な期間をおいて周知します。

第8条(本サービスの一時停止・中断)
  1. 当社は、会員等に対し、システムの保守・点検その他これに類する理由により、本サイト等に表示して事前に周知し、本サービスの提供を一時的に停止又は中断する場合があります。
  2. 自然災害、停電、第三者による妨害行為その他これらに類する事象に起因するシステム障害又はその他不測の事態により、本サービスの提供ができない場合があります。

第9条(個人情報の取扱い)

  1. 当社は、当社と機密保持契約を締結している協力先、提携先及び業務委託先(回収代行業者を含みます。)に対し、会員等に明示した目的を実施するために個人情報を開示する場合があります(発送業務、代金決済のクレジットカード会社への照会、公演等のチケットの受付を含みます。)。
  2. 当社は、会員等から受領した個人情報を、当社がオフィシャルウェブサイトに掲載する「 プライバシーポリシー 」に従い、管理・利用します。なお、会員が日本国外に所在する場合であっても同様とします。

第10条(免責事項、責任制限)


  1. (1) 当社は、本サービスの利用に関し、会員等に生じた損害及び不利益について、当社の故意又は重過失により法令に基づき返還の責めを負う場合を除き、一切の責任を負わず、また、当社が会員等から受領した月額利用料等を返還する義務を負いません。
    (2) 本サービス、本サイト、及び本アーティストに関するデジタルデータに事実上又は法律上の瑕疵(安全性、信頼性、正確性、完全性、有効性、特定の目的への適合性、セキュリティに関する欠陥、エラーやバグ、権利侵害を含みます。)がないことを明示的にも黙示的にも表明し、保証するものではありません。
    (3) 会員等に対し、前号の瑕疵を修補して本サービスを提供する義務を負いません。
    (4) 当社が周知した申込期限のあるサービスを会員等が当該期限までに申し込まなかった場合、申込みにかかる権利は当然に失効します(会員等が当社の周知を確認しないまま当該期限を過ぎた場合を含みます。)。
    (5) 公演日が指定された公演等のチケット等の送付物を会員等の不在やネット環境等の理由で受け取らないまま公演日を過ぎた場合、チケット等にかかる権利はすべて無効となり、また、支払済みの代金等は返還されません。
    (6) 当社は、郵便局や各金融機関による手続の不備や事故について、一切の責任を負いません。
    (7) 当社は、会員等に起因する事由による本サービスの利用における障害について、一切の責任を負いません。
    (8) 当社は、本アーティストの活動状況その他の事情により、本サービスの提供を継続し難いと判断した場合には、本サービスの全部又は一部を当然に、かつ終了の理由にかかわらず何らの責任を負うことなく、終了することができ、また、当会を廃止することができます。この場合、当社は、会員等に対し、本サイト等で表示して周知の上、会員等から受領した月額利用料については、当社の裁量により、本サービスの終了日から会員資格の有効期限に応じ、日割計算により未経過日数分の月額利用料を返還するときがありますが、月額利用料等を返還する義務を負うものではありません。
    (9) 当社は、当社の故意又は重過失により法令に基づき賠償の責めを負う場合を除き、会員等に対し、本サービスの利用に関連して会員等に発生した損害、本サービスの提供に必要な設備又はシステムへの第三者による不正侵入、本サービスの一時停止もしくは利用制限、本規約の変更又は本規約もしくは本規約に基づく取引の解除により会員等が被った損害、及び会員等と第三者との間で生じたトラブルに起因して会員が被った損害に関し、いかなる責任も負いません。
    (10) 当社は、自然災害、豪雨・豪雪、戦争、テロリズム、サイバーテロ、停電、コンピュータ又はネットワークにおけるバグの発生、感染症の蔓延、法令や規則等の新設もしくは改廃又は解釈の変更その他の当社が支配し得ない事由により本サービスを提供できなかった場合であっても、いかなる責任も負いません。
  2. 当社が会員等に対し本サービスに関して損害賠償責任を負う場合には、当社の故意又は重過失により法令に基づき責任制限が認められないときを除き、当社・当社関係者等の負担する損害賠償責任の総額は会員等が当社に対し直接支払った金額の総額に制限されます。

第11条(損害賠償)

  1. 会員等は、本サービスの利用に関し、自らの責めに帰すべき事由により当社・当社関係者等又は第三者に対して損害を与えた場合、これを賠償する責任を負います。
  2. 会員等は、本サービスの利用に関し、他の会員等又はその他の第三者からクレーム又は請求を受けた場合及び第三者との間で紛争が生じた場合には、自らの責任と負担によりこれを解決しなければなりません。

第12条(紛争の解決)

本規約及び本サービスの利用は、適用あるすべての抵触法原則に優先して、日本法に準拠し、同法に従って解釈されます。本規約及び本サービスに関する一切の紛争については、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

第13条 言語
  1. 本規約の英語版が作成される場合、それはあくまでも参考訳として作成されます。日本語版と英語版の間に矛盾がある場合には、日本語版が優先します。また、当社が本規約の英語版を作成した事実が、本サービスについての他の書類の英語版を作成することを意味又は示唆するものではありません。
  2. 当社は、本サービスに関するいかなる通知、書類、告知、周知、案内、警告、発表及び規約(以下、総称して「通知等」といいます。)も、日本語以外での言語で行う義務を負いません。また、当社が当社の裁量により通知等を日本語以外の言語で行ったとしても、その後の通知等を日本語以外の言語で行う義務を負うものではありません。加えて、当社が会員等から日本語以外の言語で記載された通知等を受領した場合、当社がその内容を理解したかどうかにかかわらず、当社はこれに返信する義務を負いません。日本語を解さない会員等は、自らの責任で、日本語が原文である通知等を理解する方法を確保する必要があります。
附則(制定) 本規約は2024年12月3日に制定施行します。

規約に指定する連絡先
〒107-8585
Hyodo Katsumi official fan club「winsea」
https://dps2.jp/winsea/qa/contact


Hyodo Katsumi - Official Fan Club
”winsea” Membership Terms

Article 1   These Terms and Amendments to these Terms
  1. These Hyodo Katsumi - Official Fan Club ‘winsea’ Membership Terms (these “Terms”) apply to those (each such person, the “Applicant”, the “Member” or “You”) of the official fan club ‘winsea’ (the “Fan Club”), which is provided by Amuse Inc. (the “Company”) to support the artistic activities of Hyodo Katsumi (the “Artist,” and that service in connection with the Fan Club, the “Service”).
  2. The Service constitutes a “standard transaction” prescribed in Article 548-2, paragraph (1) of the Civil Code of Japan and these Terms constitutes a “standard form contract” prescribed in that paragraph.
  3. The Company may amend these Terms without notice under the provisions of Article 548-4 of the Civil Code of Japan by making: (1) the fact that these Terms are to be amended, (2) the contents of these Terms after the amendment(s), and (3) the timing of that amendment(s) taking effect known on the official website of the Service (the “Website”) or by indicating that by another method determined by the Company (collectively, the “Website, Etc.”); provided, however, that if any such amendment(s) shall have a material adverse effect on the Members, the Company shall give notice within a reasonable period in advance.

Article 2   Application and Use of the Service
  1. You shall be treated as having accepted these Terms at the time you applied for the Fan Club.
  2. You shall be treated as having accepted the Privacy Policy displayed by the Company on the Website.
  3. A Member may not use the Service without registering the e-mail address registered under the A!-ID Service Terms of Use established by the Company (“A!-ID”) by a method prescribed by the Company. There is no registration fee for an A!-ID.
  4. The Company reserves the right to not give approval for You to use the Service or to revoke that approval even after the Company has approved the use of the Service and treated You as a Member if You fall under any of the following items:
    (1) If You have made an application for the purpose of, transferring or reselling Your status as a Member (the “Member Status”), tickets to concerts or events performed by the Artist (collectively, “Concerts, Etc.”), goods, any right to use the Service, members’ benefits or other interest, any other rights based on the Member’s membership (including rights to apply for, sales (“Advanced Sales”) of tickets (where winders may be selected by drawing) to Concerts, Etc. prior to sale to the public, or spectator for events (including TV-shows)) to a third party, or buying any of those from a third-party Member, or it is believed that is likely (You may be treated as falling under this provision if, for example, you made multiple applications indicating the same address);
    (2) If the address of You is a business office of a corporation or an address of other organization;
    (3) If You belong to an organized crime group, an enterprise or group related to an organized crime group, or another antisocial organization or if it is reasonably judged that You have a relationship with an organized crime group member or a person who has a close relationship with any such person;
    (4) If You do not exist or it is suspected You do not exist;
    (5) If Your membership in another fan club operated by the Company is revoked or is subject to a disposition of removal due to a breach in the past by You of these Terms or any other agreement provided by the Company or a similar reason;
    (6) If there is any false statement, error, or omission in the contents of the membership application;
    (7) If it is reasonably judged that You are a person who is designated as being subject to economic sanctions by the Japanese government or a foreign government, a person who is a resident of a country or region that is designated as being subject to economic sanctions by the Japanese government or a foreign government, or a person who has a close relationship with any such person; or
    (8) If the Company judges that the application by You is otherwise inappropriate.
  5. Only one membership number may be obtained per Member (multiple memberships under the same name, another person’s name, or a false name are not allowed).
  6. You shall be treated as having accepted that, in connection with the use of the Service, You may not be able to use all or part of the Service (including but not limited to not being able to enjoy the members’ benefits) due to Your location or other restrictions. You may not cancel Your application so that you are not able to use all or part of the Service.
  7. You may use the registered Your A!-ID, password, and other information that You registered with the Company for the use of the Service (collectively, “Registered Information”), Your Member Status, and rights under that membership and these Terms only for yourself and may not use any of those rights on behalf of a third party, transfer any of those rights to a third party, create a security interest over those rights, or allow a third party to use or inherit those rights regardless of whether that is for a fee or without charge.
  8. When using the Service, You must pay, in accordance with the prescribed procedures indicated on the Website, a monthly fee of 550 yen (including tax) (the “Monthly Fee”) as a membership fee per month. In the event that You purchase any tickets to Concerts, Etc. as a membership benefit or receive any other paid service that requires payment other than the Monthly Fee indicated on the Website, and (if payment is necessary) any shipping charges specified by the Company, commissions and any other charges, and an amount equivalent to consumption tax thereon (if applicable) (the “Purchase Price, Etc.,” and the Monthly Fee and the Purchase Price, Etc., collectively, the “Monthly Fee, Etc.”). Further, You must bear all expenses, including communications charges, that separately arise in the course of using the Service.
  9. Your Member Status shall expire at the end of the calendar month in which the membership application date falls, regardless of the date of application for use of the Service (meaning that, depending on the date of application for the Service, or depending on the membership termination date, a full “monthly” fee of 550 yen (including tax) shall accrue as regards a period shorter than a full calendar month but You shall not be entitled to object to that). However, if You designate carrier payment as the payment method for the Monthly Fee, Your Member Status may expire one month after the date of application for membership, and You are treated to have confirmed the carrier’s regulations and the expiration date displayed on the Website at Your own responsibility and expense. You may designate a payment method for the Monthly Fee from among the payment methods displayed on the Website.
  10. You must take the procedures set forth in item (1) below when applying for use of the Service. In the event that You wish to renew or terminate Your Member Status, please refer to Item (2) below. You shall be treated as having accepted to be charged the Monthly Fee, Etc. twice for that month by a third party such as a credit card company or a collection agency for carrier billing unless You take procedures to change the payment method or change the procedures to renew or terminate Your Member Status, as appropriate, in accordance with the procedures prescribed by the Company.
    (1) When applying to use the Service, complete the procedures in accordance with the procedures indicated on the Website. In this case, upon the completion of the said procedures, Your obligation to pay the Monthly Fee. shall become definite, final and binding, and You may not cancel the registration and, even if You withdraw the registration afterwards, Your said payment obligation, which has so become definite, final and binding, shall not dimmish or be affected;
    (2) In the event that Member Status termination procedures have not been taken in accordance with the procedures indicated on the Website before the expiration date of Your Member Status, the Member Status shall be automatically renewed, and at that point, the Member Status shall be renewed and Your obligation to pay the Monthly Fee in accordance with the procedures prescribed by the Company as regards the following month shall become definite, final and binding, and You may not cancel the renewal and, even if You withdraw the renewal afterwards, Your said payment obligation, which has so become definite, final and binding, shall not diminish or be affected.
  11. After the obligation to pay the Monthly Fee has been determined in accordance with the preceding paragraph, You must pay that fee by the date prescribed by the Company, and if that payment is not made in a manner prescribed by the Company, Your Member Status shall not be granted or renewed.
  12. The Monthly Fee, Etc. paid by You to the Company shall not be refunded unless the Company is held liable for a refund under the law due to its willful misconduct or gross negligence.
  13. Even if You make duplicate applications for use of the Service or for renewal of Your membership, the Monthly Fee, Etc. paid by You shall not be refunded.
  14. You are entitled to the benefits or interest of membership, which are clearly indicated on the Website. Further, You might not be able to receive some of the membership benefits if You do not have access to an Internet-enabled environment such as a computer or smartphone (“Internet Environment”).
  15. The Company shall display necessary information and make that known to You by e-mail and through the Website, Etc. The Company is not liable for any inconvenience, such as an inability to receive membership privileges or a delay in the transmission of information, caused by Your failure to use an Internet Environment.
  16. You shall be treated as having accepted that, depending on Concerts, Etc., there may be restrictions on applications for Advanced Sales, there is no guarantee that You will receive favorite seats (if at all), and that not all Concerts, Etc. will qualify for Advanced Sales.
  17. At the venue of the Concerts, Etc., the Company, Etc. (defined in Article 4.9) may request You to produce Your identification documents. In the event that You refused to follow such request or are unable to do so in a timely manner, or if Your registered identity does not match the identity shown on such documents, You may be refused to enter the venue or be expelled therefrom. In such event, You shall not be entitled to a refund of the Purchase Price, Etc. or any other compensation and not be able to claim for any damages including but not limited to any transportation and lodging expenses.
  18. If there is a separate agreement between You and a third party (including a credit card company or a collection agency) regarding the use of the Service (including payment of the Monthly Fee, Etc.), You shall follow the provisions of that agreement and the Company shall not be liable in any way for that agreement.
  19. If You are a minor, the consent of a custodian of Your interests such as a person with parental authority or a guardian (“Person With Parental Authority”) is required when You apply for membership, and it shall be deemed that the consent of a Person With Parental Authority under the laws applicable to You have been obtained at the time of the application. In that case, the Person With Parental Authority shall be treated to have consented to the contents of these Terms and the use of the Service at the time of the application.

Article 3   Obligations of Members
  1. If there is any change to Your name, Your Registered Information, You must promptly follow the procedures on the Website designated by the Company or notify the Company of that change. Please note that changes to Your “date of birth” or “name (excluding surname)” shall not be accepted for any reason. The Company shall not be liable for any disadvantage suffered by You such as if You fail to receive a notice from the Company or lose Your membership privileges or an opportunity to receive other services as a result of a failure by You to change Your Registered Information. All communications to the Company must be made to the contact person designated in these Terms.
  2. The Company shall not be liable whatsoever for any delay in procedures or payments by You after the prescribed date for the granting of membership benefits (including the delivery of the postal gifts to be sent, if any) has passed.
  3. You must manage and use Your Registered Information at Your own responsibility. Use of the Service using the Registered Information shall be treated as use of the Service by You. The Company is not responsible for the management and use of the Registered Information
  4. The Company is not liable for any damage suffered by You due to the use of Registered Information by a third party, regardless of whether that damage is due to willful misconduct or negligence on the part of the Member
  5. In the event that You may not be able to use all or part of the Service (except in the case of willful misconduct or gross negligence on the part of the Company), this shall not relieve You from Your obligation of the Monthly Fee, Etc. payable to the Company.

Article 4   Prohibited Acts

You may not engage in any acts of the following items or any act that is likely to constitute any of those when using the Service or after use of the Service is complete:
(1) Auctioning Registered Information, Your Member Status, tickets to Concerts, Etc., goods, any right to use the Service, members’ benefits or other interest, any other rights based on Your membership (including rights to apply for, Advanced Sales of tickets or spectator for events), whether for a fee or free of charge, or reselling or transferring any of those at a ticket shop or secondary distribution market or another market (including those in social media and on the Internet) to a third party, or buying, assigning, lending or borrowing, or creating or receiving a pledge or other security interest on any of those;
(2) Selling, buying, or assigning any Registered Information, using a fictitious name, changing Your name illegally, or allowing a third party to use the Registered Information;
(3) Allowing unspecified or many people to use the Service, regardless of whether that is for a fee or without charge, and regardless of the means by which that is allowed;
(4) Allowing Registered Information to be disclosed or provided to another person or disclosing or providing that information to another person regardless of whether that is for a fee or without charge and regardless of the means by which that information is disclosed or provided;
(5) Using the Service by using a third party’s Registered Information;
(6) Allowing another person to use the Service for profit, regardless of whether that is for unspecified or many people;
(7) Conducting any business activity and any similar activity, as well as political and religious activities, through the use of the Service;
(8) Deleting, altering, diverting, invalidating, obstructing, or avoiding any indication related to patent rights, utility model rights, copyrights, trademark rights, or other rights related to the Fan Club, the Service, the Website, digital rights management (DRM) related to the Service and the Website, any means for the protection of contents, or any means for access control (including a geo-filtering mechanism);
(9) Conducting any act that infringes on the rights of the Company, the Artist, or an affiliate of the Company or other business partner of these (collectively, the “Company, Etc.”) by reproducing, reprinting, redistributing, or otherwise using without the authorization of the Company any work, membership benefits, or original content related to the Artist or any text, audio, illustrations, image, video, or any other data obtained through the Fan Club;
(10) Infringing rights by copying, downloading, stream-capturing, reproducing, duplicating, archiving, distributing, making publicly transmittable, uploading, disclosing, altering, modifying, translating, broadcasting, displaying, selling, transmitting, or retransmitting in connection with the Service and the Website or conducting an act that otherwise infringes copy rights or any other rights related to the Service and the Website;
(11) Conducting an act that infringes on or damages a patent right, utility model right, copyright, trademark, other property right, likeness right, publicity right, privacy, reputation, credibility, or other right or interest of the Company, Etc. or conducting any act that violates laws or regulations;
(12) Unlawfully embedding or embedding without authorization the Service and the Website in hardware or software or streaming or retransmitting contents distributed on the Website using that hardware or software, or conducting any act that makes it possible to use those contents with frames or inline links;
(13) Accessing the Company, Etc.’s network or their server without authorization, conducting an act that puts an unreasonable or excessive burden on their network or server, or conducting any similar act, or allowing a computer virus or other harmful program to infect their network or server or the Website;
(14) Slandering or defaming the Company, Etc., conducting an act that damages the reputation or credibility of the Company, Etc. or conducting an act that is offensive towards the Company, Etc. or that violates public policy due to any sexual, obscene, violent, insulting, or discriminatory speech or behavior;
(15) Stalking the Artist, demanding to contact or meet the Artist, or requesting the Company, Etc. to contact or meet the Artist;
(16) Making repeated inquiries or requests to the Company, Etc. that are unnecessary or have already been answered on numerous occasions and conducting an act that interferes with the provision of the Service by the Company or interferes with the business or operations of the Company, Etc.;
(17) Conducting any other act that is in violation of these Terms or any other rules or precautions stipulated by the Company; or
(18) Conducting any other act that the Company considers inappropriate.

Article 5   Measures Against Violations of These Terms
The Company reserves the right to terminate or restrict the use of the Service or to rescind the use of the Service by You at any time without giving prior notice and without owing any liability if You conduct an act that is in violation of these Terms or any other rules established by the Company or that the Company considers inappropriate.

Article 6   Termination of Membership
  1. In the event that You fall under or the Company judges any of the following items, the Company may terminate Your Member Status:
    (1) If You fall under Article 2.11, Your Member Status shall be automatically terminated;
    (2) If it is found that there is false information in Your Registered Information;
    (3) If it is found that You have been withdrawn from any of the services provided by the Company, Etc.;
    (4) If You commit any of the prohibited acts described in the preceding Article or violates these Terms, etc.; or
    (5) In any other case where the Company determines appropriate.
  2. You may withdraw from the Fan Club through the procedures prescribed by the Company. Your Member Status shall be terminated upon completion of the said procedures.
  3. Even if You loses Your Member Status prior to the (original) expiration date, the Monthly Fee, Etc. paid by You shall not be refunded, except in the case where the Company is legally liable for refund due to willful misconduct or gross negligence.

Article 7   Changes to the Contents of the Service
The Company reserves the right to change the membership benefits and other Services related to the Fan Club without notice; provided, however, that if any such change shall have a material adverse effect on the Members, the Company shall give notice within a reasonable period in advance.

Article 8   Suspension and Discontinuance of the Service
  1. The Company might temporarily discontinue or suspend the provision of the Service by informing the Members on the Website, Etc. due to system maintenance, an inspection, or a similar reason.
  2. The provision of the Service may terminate if a system malfunction occurs or another unexpected situation arises due to a natural disaster, power failure, interference by a third party, or other similar event.

Article 9   Handling of Personal Information
  1. The Company might disclose personal information to a cooperation partner, business partner, or subcontractor (including a collection agent) that has executed a confidentiality agreement with the Company in order to implement a purpose clearly indicated to the Member (including shipping operations, inquiries to settlement credit card companies, and receiving tickets to Concerts, etc.).
  2. The Company shall manage and use personal information obtained from You in accordance with the Privacy Policy posted on the official website. The same applies even if You are located outside of Japan.

Article 10   Disclaimer and Limitation of Liability
  1.            
    (1) The Company shall not be responsible for any damage or disadvantage that You incurs and shall not be obliged to refund any Monthly Fee, Etc. or any moneys that have been received by the Company from You, in connection with the use of the Service except where the Company is legally liable for refund due to willful misconduct or gross negligence.
    (2)The Company does not explicitly or implicitly represent or warrant that there is no factual or legal defect (including any defect, error, bug, or infringement of rights related to safety, reliability, accuracy, completeness, efficacy, fitness for a particular purpose, or security) in the Service and the Website.
    (3)The Company does not owe an obligation to provide the Service to You by repairing any defects described in the preceding item.
    (4)If You fail to apply for a service for which the application deadline has been notified by the Company by that deadline, Your right to make that application shall be automatically forfeited (including if You have not confirmed the notification from the Company by that deadline).
    (5)If a ticket to Concerts, Etc. or other item sent by post with a specified performance date is not received by You by the performance date because You are absent, due to Your Internet Environment or for another reason, all rights to the ticket or other item shall become void, and the Purchase Price, Etc. that has been paid shall not be refunded.  
    (6)The Company is not liable for any inadequate procedures or accident by the post office or a financial institution.
    (7)The Company is not liable for any failure in the use of the Service due to a reason attributable to You.
    (8)If the Company judges that it is difficult to continue the provision of the Service due to the activities of the Artist or other circumstances, the Company may at its sole discretion terminate all or part of the Service or dissolve the Fan Club, without any liability regardless of the reason for them. In such case, the Company shall indicate on the Website, Etc. to that effect and, if it so decides at its discretion, may refund the amount of the Monthly Fee in proportion to the number of days within Your Member Status period that have elapsed and the number of those that have not elapsed before the date of the termination of the Service but such refund shall be solely based on the Company’s discretion and You shall not be entitled to the same.
    (9)The Company shall not be liable to You with respect to any damage incurred by You in connection with the use of the Service, damage suffered by You due to unauthorized access by a third party to any equipment or system necessary for the provision of the Service, the temporary suspension or a restriction on use of the Service, or an amendment to these Terms or cancellation of these Terms or transactions under these Terms, or damage suffered by You due to a dispute between You and a third party, except in the case where the Company is legally liable due to willful misconduct or gross negligence.
    (10) The Company shall not be liable even if it becomes impossible to provide the Service due to a natural disaster, heavy rainfall or heavy snowfall, war, terrorism, cyber terrorism, power failure, bug in a computer or network, spread of an infectious disease, establishment, revision, or abolition of any law or regulation, change in interpretation of any law or regulation, or any other event that is beyond the control of the Company.
  2. If the Company is liable to You for damages in connection with the Service, the total amount of the liability owed by the Company, Etc. shall be limited to 100% of the total amount paid directly to the Company by You, except in the case where the Company is legally liable due to willful misconduct or gross negligence.

Article 11   Damages
  1. If the Company, Etc. incurs damage in connection with the use of the Service due to an event that is attributable to You, You must compensate for that damage.
  2. If You receive a complaint or claim from another Member or a third party in connection with the use of the Service or a dispute arises with a third party, You must resolve that matter at Your own responsibility and expense.

Article 12   Resolution of Disputes
These Terms and the use of the Service are governed by and construed in accordance with the laws of Japan in priority to all applicable principles of conflict of laws. You shall be treated as if You have agreed that the Tokyo District Court has exclusive jurisdiction as the court of first instance with respect to any dispute regarding these Terms or the Service.

Article 13   Language
  1. If an English version of these Terms is prepared, that shall be prepared as a reference translation only. If there is any discrepancy between the Japanese version and the English version, the Japanese version shall prevail. The fact that the Company has prepared an English version of these Terms does not mean or imply that the Company shall prepare English versions of other documents regarding the Service.
  2. The Company is not obligated to provide any notices, documents, notifications, announcements, guides, warnings, public announcements, or terms and conditions (collectively, “Notices”) regarding the Service in any language other than Japanese. Even if the Company, at its discretion, provides a Notice in a language other than Japanese, it shall not be obligated to provide subsequent Notices in a language other than Japanese. In addition, if the Company receives a Notice from a Member in a language other than Japanese, the Company shall not be obligated to respond to that Notice, regardless of whether the Company has understood the content of that Notice. Members who do not understand Japanese must ensure that they have a way to understand Notices whose original language is Japanese.

Supplementary Provisions (Establishment): These Terms are established and enforced on and from December 3, 2024

Contact information as specified in these Terms
107-8585
Hyodo Katsumi official fan club ‘winsea’ Membership Terms
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